Tietoja minusta

VW autojen ruuvausta ja hauskanpitoa fgronlun [a] hotmail.com

lauantai 19. helmikuuta 2011

Blogi avattu pitkän pohdinnan jälkeen.
Tänne tullaan päivittään aina jos ollaan tehty jotain mielenkiintosta penkissä tai muuten tallilla.

Itse penkistä niin sen suunnittelu ja rakentelu alkoi 2009 syksyllä. Alussa oli vaan tavoite että saatais omaan käyttöön tarkotettu säätöpenkki. Hyvän mittaus toistettavuuden vuoksi on tuossa tullu jokunen muunkin auto säädeltyä..


 




Penkin rakentelussa meni nätisti välipäivät.






Koska kyseessä oli harraste talliin rakennetusta penkistä niin piti ottaa huomioon se että penkki veisi mahdollisimman vähä tilaa.



Mittausohjelmaksi päätettiin ostaa Suomalaista perua oleva Dynomecin mittausohjelma. Syy tähän oli paras hinta/laatu suhde sen aikaseen tarpeeseen. Tämän hetkisillä varusteilla pystytään mittaamaan takapyörä tehon lisäksi polttoaineen paine, ahtopaine, pakopaine ennen ahdinta. Tehomittauksen tulos on sää korjattu, tämä tarkoittaa sitä että eri aikaan vuodesta tehdyt mittaukset ovat vertailukelpoisia.
 (SAE J1349 standard weather correction factor)


t. Fg

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti